OCTAVIA 1.2 TSI 105KM - nowość 2010 roku !

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • t271828
    Elegance
    • 2008
    • 928

    Zamieszczone przez PiterNZ
    Wg dzisiejszego Auto-Światu 1,2 TSI prawdopodobnie trafi na pokład nowego VW Passata czyli nie jest z tym silnikiem tak źle
    grupa VW zawsze skapila z moca podstawowej wersji wiec za bardzo mnie to nie dziwi

    Komentarz

    • DorianGray
      Classic
      • 2008
      • 35

      Tak apropo żywotności silników 1,2 nie wiem czy już było, ale polecam
      Skoda Fabia I 1.9 TDI ATD 2003
      Skoda Octavia I 1.9 TDI AXR 2006

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        Chyba to nie jest wyznacznik. To tak jakby narzekac ze komus turbina poleciala po 30kkm, a inny ma 150kkm i jezdzi bez zarzutu
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • PiterNZ
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 389

          Dokładnie. Znajoma w Cordobie wymieniała silnik ale ............. 1,4.
          Żeby nie było wątpliwości na ....... gwarancji a nie jeździła rewelacyjnie dużo.

          Komentarz

          • krzysiek83wpr
            Rider
            • 2010
            • 362

            Zamieszczone przez rkb
            Zobaczy sie, bo to czesi ten silnik wymyslili i tez w mlada go robia dla calej grupy zmodyfikowane stare dobre 1.2....

            Wg mojej wiedzy i opisu silnika na stronie vw oraz dziennikarzy jest to całkiem nowa konstrukcja, w tym momęcie najbardziej zaawansowana technicznie ze wszystkic jednostek serii TSI.

            Co do 1.2 TSI w Passacie, zgadza się.. w innych źródłach także mówią, że bedzie to bazowa i podstawowa jednostka. W sumie nic dziwnego, zastąpij 1.6MPI o podobnej mocy

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              Zamieszczone przez krzysiek83wpr
              Zamieszczone przez rkb
              Zobaczy sie, bo to czesi ten silnik wymyslili i tez w mlada go robia dla calej grupy zmodyfikowane stare dobre 1.2....

              Wg mojej wiedzy i opisu silnika na stronie vw oraz dziennikarzy jest to całkiem nowa konstrukcja, w tym momęcie najbardziej zaawansowana technicznie ze wszystkic jednostek serii TSI.

              Co do 1.2 TSI w Passacie, zgadza się.. w innych źródłach także mówią, że bedzie to bazowa i podstawowa jednostka. W sumie nic dziwnego, zastąpij 1.6MPI o podobnej mocy
              dokładnie, to jest nowa i bardzo ciekawa konstrukcja "ze starym dobrym" oprócz pojemości chyba nie ma nic wspólnego.
              dzisiaj też czytałem, że 1,6 ma jeszcze zostać w passacie (równolegle z 1,2), to jest jednak silnik nie do zdarcia
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • krzysiek83wpr
                Rider
                • 2010
                • 362

                Co do trwalości, to wszystko spekulacje. Może powiem rzecz oczywistą ale dla niektorych może wydać się szokująca.
                Turbosprężarka przy zachowaniu wlaściwiej eksploatacji i obchodzeniu się należytym jest zaprojektowana i powinna wytrzymać bez reeneracji w od 200 do 250 tys km w zależności od producentów. Więc jeśli ktoś boi się turbo to może nie ma wiedzy?. Inna sprawa, że większość usterek w tym ukladzie powodują właśnie sami kierowcy : )

                Komentarz

                • rkb
                  RS
                  • 2008
                  • 2152
                  • Rapid Spaceback (NH1)
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  Na blogu silnika, stronie gdzie link sie przewijal w tym topicu po analizie wynika ze silnik jest zrobiony na "nie do zajechania", mam na mysli 8V, male tarcia, lancuch zamiast paska - o ile tez sie nie myle brak zmiennych faz rozrzadu itp. To ma byc silnik do miasta i o ile w ogole mozna mowic ze silniki z turbo nadaja sie tylko i wylacznie do miejskiej jazdy po zakupy to moze to bedzie strzal w dziesiatke. Gdzies w prasie bylo tez ze wyeliminowali w 1.2 jakies czynniki powodujace choroby 1.4 i 1.8 TSI, ale ile w tym prawdy czas pokaze.

                  Jesli wieśwagen faktycznie chce olac silniki wolnossace to musza miec cos dla niedzielnych jezdzacych tylko do pracy, hipermarketu. ew kosciola
                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                    Więc jeśli ktoś boi się turbo to może nie ma wiedzy?
                    albo kieruje się doświadczeniem i praktyką, która ma się nijak do teorii
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      Zamieszczone przez szkoda
                      Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                      Więc jeśli ktoś boi się turbo to może nie ma wiedzy?
                      albo kieruje się doświadczeniem i praktyką, która ma się nijak do teorii
                      ja tez mialem obawy przed turbo, a okazalo sie ze w moim silnku tematu turbo w ogole nie bylo, byly za to rozne inne ktore moga trafic w kazdy inny motor Turbina jest fajna i tyle, tylko trzeba jezdzic z glowa
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        Zamieszczone przez rkb
                        Turbina jest fajna i tyle, tylko trzeba jezdzic z glowa
                        jeżdżę z głową i to bardzo dużą i mam swoje zdanie na ten temat
                        (i czwarte doładowane auto)
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • rkb
                          RS
                          • 2008
                          • 2152
                          • Rapid Spaceback (NH1)
                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                          trzeba jeszcze dodac ze dieslowskie turbinki to urzadzenia bardziej wymagajace od tych benzynowych (oprocz pancernika AGR`a )

                          zmienna geometria to ZŁO :lol:
                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                          Komentarz

                          • blackrs
                            RS
                            • 2008
                            • 4829
                            • Superb II combi (3T5)
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            ja po swojej tubinie wime ze to wytzrymała bastia jak sie o nia dba moja ma ponad 290 tys nalatane jest prawidłowo rogrzwana i chłodzona i dalej lata bez zadnej regeneracji cyz wyminy. wszystko kwestia dbałosci o nia. a frajda nieziemska
                            BYŁA o1 rs
                            BYŁA o2 1.6
                            JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              Zamieszczone przez rkb
                              zmienna geometria to ZŁO :lol:
                              niestety, trudno się nie zgodzić.
                              zwłaszcza w połączeniu z ekologią.
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • _tm_
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2333
                                • Superb III (3V3)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Zamieszczone przez rkb
                                zmienna geometria to ZŁO :lol:
                                Zamieszczone przez szkoda
                                niestety, trudno się nie zgodzić.
                                Głupoty gadacie. Po prostu trzeba czasami (albo częściej) dawać w palnik, a nie jeździć jak pipa do 2000RPM i wtedy nie będzie żadnych problemów ze zmienną geometrią :diabelski_usmiech. A jak ktoś się boi, że jak przekroczy 2000RPM to mu wzrośnie spalanie to niech sobie kupi stare SDI - to jest dopiero oszczędny silnik.
                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                -------------------------------------------------------------------------
                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  Zamieszczone przez _tm_
                                  Głupoty gadacie. Po prostu trzeba czasami (albo częściej) dawać w palnik, a nie jeździć jak pipa do 2000RPM
                                  mów mi jeszcze
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • wojciech_
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 164

                                    Zamieszczone przez _tm_
                                    a nie jeździć jak pipa do 2000RPM i wtedy nie będzie żadnych problemów ze zmienną geometrią :diabelski_usmiech
                                    oj oj chyba nie trzeba PSJ uprawiac zeby te kierownice zapiec, zwlaszcza w skodzie. Inne vagi sa na to podobno bardziej odporne przez inne umiejscowienie turbiny.

                                    Komentarz

                                    • misiekwaw
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7715
                                      • Ford

                                      taaaaaak... to czymże różni się umiejscowienie turbiny w Octavii, Golfie, Leonie, Toledo, Borze i A3 :?: zamieniam się w słuch 8)
                                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                      http://www.disi-tune.pl
                                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                      Był WRX
                                      Była Octa

                                      Komentarz

                                      • wojciech_
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 164

                                        MisiekWAW, nie wiem . Napisalem "podobno" bo to zaslyszane a nie doswiadczone. (a zaslyszane z kilku roznych zrodel)

                                        Komentarz

                                        • misiekwaw
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 7715
                                          • Ford

                                          to po co powtarzasz zasłyszane bzdury :?: :roll:
                                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                          http://www.disi-tune.pl
                                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                          Był WRX
                                          Była Octa

                                          Komentarz

                                          • wojciech_
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 164

                                            :roll: no trudno wszystko co zaslyszane traktowac jako bzdure. A wg Ciebie umiejscowienie i ulozenie turbin w vag jest takie samo??

                                            Komentarz

                                            • _tm_
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 2333
                                              • Superb III (3V3)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              Zamieszczone przez wojciech_
                                              :roll: no trudno wszystko co zaslyszane traktowac jako bzdure. A wg Ciebie umiejscowienie i ulozenie turbin w vag jest takie samo??
                                              Octavia I, Golf 4, Audi A3 i Seat Leon 1 są zbudowane dokładnie tak samo.

                                              Octavia II, Golf 5, itd. - te też są zbudowane tak samo.
                                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                              -------------------------------------------------------------------------
                                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                              Komentarz

                                              • wojciech_
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 164

                                                No wiec nie wiem, czemu niektorzy twierdza, ze umiejscowienie/ulozenie turbo w octavii 1 tdi sprzyja zapiekaniu sie kierownic. Widocznie, jak wspomnial misiekWAW, to po prostu bzdura. No ale to OT

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  Zamieszczone przez wojciech_
                                                  No wiec nie wiem, czemu niektorzy twierdza, ze umiejscowienie/ulozenie turbo w octavii 1 tdi sprzyja zapiekaniu sie kierownic. Widocznie, jak wspomnial misiekWAW, to po prostu bzdura. No ale to OT
                                                  to może zapytaj tych co tak twierdzą, ale generalnie nie opierałbym się na ich zdaniu bo odpowiednie silniki są identyczne niezależnie od budy, w których są zamontowane, a że sprężarki są umiejscowione różnie w RÓŻNYCH SILNIKACH to już inna sprawa.
                                                  a jeszcze inna to to, jaki wpływ na zapiekanie kierownic ma umiejscowienie sprężarki :roll:
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • marbab
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 4842
                                                    • Fiat
                                                    • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                                    a ja mysle ze te 1.2 to bedzie calkiem udany silnik Ciekawie tez sie zapowiadaja malolitrazowe TDI.
                                                    Marek



                                                    Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                                    Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...